Beginnen vraagt lef.

En is wel noodzakelijk, want ontwikkelingen bij klanten, werknemers, concurrenten, wetgeving, druk vanuit politiek en pers komen verrassend snel op je af.

 

Op dit moment kan een start-up om de hoek bezig zijn een voorsprong op te bouwen waar je over een half jaar flink last van hebt. Of je mist door de waan van de dag een briljant idee uit je eigen organisatie: Dat kan zomaar in enkele maanden uitgroeien tot een grote waarde.

Jaren vooruit plannen heeft dan ook weinig zin. Zonder visie in het wilde weg spaghetti tegen de muur gooien en kijken wat blijft plakken ook niet.

 

Toekomstbestendig betekent - naast voldoende omzet, impact en efficiëntie – flexibel kunnen reageren op de komst van die start-up of nieuwe hype. Zodat je voor je klanten, maar ook werknemers relevant blijft.

Pssst... Misschien ben jij al een level verder: Ideeën worden gevalideerd en experimenteren is je tweede natuur. Maar dan: Ideeën stranden vaker dan je zou willen: Hoe kom je voorbij de implementatie-eindbaas?

Activeer het

ondernemerschap in je organisatie:

Kick-start: Start vandaag en ontdek kansen & oplossingen.
Turbo: Laat gevonden kansen opschalen, zodat niemand meer zonder wil.
 
Kick-start:

Je voelt dat er een mogelijkheid ligt, er is urgentie, maar er zijn steeds nieuwe redenen waarom de stap vooruit niet lukt. Wij maken de complexe wereld simpel, en zorgen met creatieve, situatie-specifieke oplossingen dat jij vooruit kunt. Wij zorgen dat je een onderbouwde keuze kunt maken uit de eindeloze mogelijkheden: Je kunt nu eenmaal niet alles uitproberen.

 

Binnen enkele weken heb je concrete resultaten die je leren wat werkt en wat niet. Door te co-creeren met je doelgroep, door latente pijnpunten en verlangens naar boven te halen. Wij zorgen dat de kracht van jouw bedrijf hier op aansluit op een onderscheidende en gevalideerde wijze. Het is een proefrit voor je businessplan. Je koopt ook geen Tesla zonder er een rondje in te hebben gereden: Een goede investering om te leren waar je eigen organisatie én je klanten echt op zitten te wachten.

Turbo:

Het is toch gek: je hebt een supergoed onderbouwd verhaal, getest en gevalideerd. Het is gewoon een rammend goed concept. En vervolgens gebeurt er bar weinig. Is het de cultuur? De legacy? It-landschap? De permafrost van het midden-management? Of een klassiek ‘not invented here’.

 

Implementatie. Een lelijk woord, en de plek waar de mooiste en gevalideerde ideeën stranden. Wij hebben ruime ervaring in het voorkomen van deze frustratie omdat we alle fouten hierin al zo’n beetje gemaakt hebben. We betrekken beslissers, de gebruiker en de uitvoerder al vroeg bij de ontwikkeling van het concept zodat hand-over momenten zo soepel mogelijk verlopen. We snappen dat je met implementeren samen in de modder moet staan en moet zoeken naar die creatieve bypasses om je doelen te bereiken. Misschien moet het wel onder een ander merk. Of een andere markt. Of met een andere partner.

 
Ondernemen = samen de modder in:

In beide trajecten hebben wij een actieve rol: We schepen je niet af met een poster en een adviesrapport, maar gaan samen met je ondernemen. Doordat we het samen doen, leert je organisatie snel mee: de volgende keer kan je het zelf!

Wij zijn ondernemers en doeners en zien elke fase als een mooie uitdaging. De scherpe lezer heeft overigens door dat het succes van elk van deze fases, verankerd is in de andere. De behoefte of urgentie kan bij jouw organisatie bij één van beide liggen, terwijl je op de ander zeer succesvol bent. In dat geval werken we helemaal graag samen: we leren dan van elkaar.