Implementatie bestaat niet.

Hoe verhoog je de kans dat een veel belovend idee doorgroeit naar een geïmplementeerd en volledig geschaald nieuwe onderdeel van je bedrijfsvoering? We hebben ons antwoord hierop verbeterd:  Deze aanpak willen graag een keer in praktijk testen. Stuur me een email om ons uit te nodigen, of wanneer je vragen of hebt.

 

Zolang je een innovatie niet weet te realiseren als groots onderdeel van je bedrijfsvoering, heb je er niet heel veel aan. Natuurlijk, het is leuk, je leert er van en het levert mooie verhalen op, maar dat is te dun. Je innovatielab, -afdeling of -manager moet op serieus niveau zorgen dat je als bedrijf relevant blijft in een snel veranderende wereld. Je experiment of Proof of Concept moet niet alleen gevalideerd zijn als passende oplossing voor een probleem: De realisatie, urgentie en draagvlak moeten ook passend gevalideerd worden.

Vanuit Grow a Pair hebben we afgelopen jaar bij ongeveer 100 bedrijven binnen mogen kijken, en hebben we intensief gesproken over de uitdagingen ter plekke. Als daar één rode lijn in te trekken is, dan zijn het de uitdagingen in de realisatiekracht op het gebied van vernieuwen.

 

Anno 2020 kan iedereen redelijk uit de voeten met customer journeys, probleem validatie, experimenten, prototypes en wordt er ook nog wel eens om de mening van gebruikers gevraagd: Vink.

Maar dan. Draagvlak ontbreekt, de timing is verkeerd, IT of een andere beheerclub wil of kan niet, gebruikers gebruiken de briljante service niet, budget komt niet door, er is een andere directeur, etc, etc. Einde innovatie.

En natuurlijk: Dé implementatie bestaat niet. Het is niet één factor die succes of falen betreft. En je hebt niet overal invloed op. Maar wij hebben meer dan 12 jaar successen geboekt én flaters begaan in elk denkbare omgeving en situatie. Deze lessen hebben wij vertaalt naar een aanpak die de kans op slagen enorm doet toenemen. Het verschil maakt tussen een mooi verhaal en een nieuwe divisie. Tussen een droom en een realisatie. Tussen frustratie en trots.

Testen, valideren en verbeteren blijft waardevol en onmisbaar. Dat geldt ook voor onszelf, dus we willen deze vernieuwde aanpak in de vorm van 3 workshops van 2 à 3 uur graag samen met jou een stap verder brengen:

  • Leren: We kijken terug: Een analyse van de innovatie pogingen van de afgelopen jaren: waarom slaagt het ene wel, het andere niet: Zitten hier patronen? Hoe wordt je een innovatievere organisatie worden?

  • Doen: We stappen in het team dat NU bezig is een idee naar het volgende niveau te tillen: Met een frisse blik lopen wij de checks af, en geven een boost aan de slagingskans.

  • Coachen: We kijken vooruit: Hoe kunnen we de innovatie-efforts van je organisatie efficiënter maken: meer resultaten, kortere time-to-market, meer zichtbare successen.

Stuur me een e-mail met je gedachtes, behoeftes en telefoonnummer en ik bel!